[et_pb_section fb_built=»1″ _builder_version=»4.4.8″][et_pb_row _builder_version=»4.4.8″][et_pb_column _builder_version=»4.4.8″ type=»4_4″][et_pb_text _builder_version=»4.4.8″ hover_enabled=»0″]
I går ettermiddag kom TV2 med sitt formelle svar om at de ikke tillater at Telia/Get kan sende TV2s kanaler så lenge forhandlingene pågår.
– Det beklager vi sterkt og det er synd at TV2 likevel ikke vil ha en midlertidig løsning der seerne får tilbake TV2.
– Vi står i den beklagelige situasjonen at TV2 i dag formelt sa nei til vårt tilbud om at TV-seerne kan få tilbake TV-kanalene mens TV2 og Telia forhandler videre for å bli enige om en langsiktig avtale. I en uke har vi forsøkt å få TV2 til å godta en midlertidig avtale, men de vil ikke la seerne få tilbake TV2 nå, sier kommunikasjonsdirektør i Telia Norge Henning Lunde.
I en epost til Telia sendt torsdag ettermiddag, oppsummerer TV2 situasjonen og slår fast:
«Vi anser en midlertidig forlengelse som uaktuelt, og innstiller oss på en langvarig forhandling.»
Denne oppsummeringen fra TV2 står i kontrast til det budskapet mediehuset gang på gang den siste uken har formidlet offentlig. Først skjedde det gjennom en pressemelding med feilaktig innhold om at det var oppnådd enighet mellom partene. Deretter gjennom uttalelser fra TV2 som: «Vi har skriftlig, formelt og juridisk bindende gitt Telia klarsignal til å skru på TV 2s kanaler.»
I dag kom det formelle svaret som Get må forholde seg til, og det er at TV2 anser det som uaktuelt med midlertidig forlengelse av dagens avtale. Telia/Get sitt mål med en midlertidig løsning var aldri å forhandle til evig tid. Begge parter har tydelig sagt at dagens avtale ikke er god, og begge parter burde da ha sterk motivasjon for å komme raskt til enighet om en ny avtale. Samtidig kan ikke Telia gå med på en midlertidig løsning der TV2 når som helst kan bryte forhandlingene slik at Gets kunder igjen ville fått svarte skjermer og blitt skadelidende.
– Det er synd for TV-seerne og det skader både oss og ikke mist TV2 selv. Selv om TV2 ikke ønsker å la TV-seerne få se på TV2 gjennom en midlertidig løsning, så håper vi at TV2 bidrar til å bli enige om en endelig avtale der Gets kunder ikke skal betale langt mer for det samme innholdet de får av TV2 i dag. Vår dør står åpen, og vi forhandler gjerne hver dag for å bli enige om en rask avtale, og vi er glad for at TV2 – på vår invitasjonn – har sagt ja til å møte oss i morgen, sier Henning Lunde.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]