Haugesundsbyrå til topps i nasjonal designkonkurranse – Hnytt

Siste:

Foto: Larssen & Amaral
Foto: Larssen & Amaral

Haugesundsbyrå til topps i nasjonal designkonkurranse

Vant gull under Norges viktigste designkonkurranse

DESIGN: Larssen & Amaral vant i helgen gull i kategorien bestes “Identitetsdesign”, for jobben de har gjort for den lokale musikk -og lydprodusenten Espen Andersen / easound.no.

Juryen gir følgende begrunnelse for tildelingen.

“En ny grafisk identitet for en norsk musikkprodusent gir nødvendigvis ikke spesielt høye forventninger til hverken innovativt nybrottsarbeid eller dyptpløyende designkonsepter, men denne jobben gjorde alle juryens forutinntatte idéer til skamme. Designerne tar i bruk elementer som tidslinjemarkøren og record-symbolet fra lydprodusentens virksomhet for å skape sterke, profilbærende elementer som brukes gjennomgående til å skape alt fra engasjerende og relevante webapplikasjoner til lekne kommunikasjonsløsninger. Stilsikkerheten helt ned til minste detalj, på kryss av plattformer, er sterkt imponerende og intet mindre enn gull verdt.”

Visueltprisene deles ut hvert år og kårer fremragende visuell kommunikasjon innen grafisk design, illustrasjon, digital design og moving image. Fredag 13. april ble prisene for Visuelt 2018 delt ut på Posthallen i Oslo, med fest på Taket av Steen & Strøm, skriver partner og kreativ leder i Larssen og Amaral Eric Amaral i en pressemelding.

Larssen & Amaral var nominert i tre ulike kategorier, og tok Gull i Identitetsdesign samt to diplomer. I kategorien Identitetsdesign ble det i år delt ut to gull hvor det andre gikk til jobben Anti har gjort for Telenor sin nye satsing – Telenor Yng.

– Det viser at kompetansen og arbeidet vi gjør for kundene våre holder en høy kvalitet, som blir satt pris på utenfor de lokale grensene. Vi jobber for det meste med lokale kunder, men mange av dem har markeder også utenfor regionen, og det er derfor veldig viktig å være synlig og vise igjen også nasjonalt i dagens digitale verden, sier Amaral.